Vraket

Jag ska besikta bil-eländet i dag!
Närmare bestämt om 27 minuter och 35 sekunder!
Vilken tur att jag har sveriges sämsta nerver, jag är allvarligt nerövs inför detta. Är det något som är snett i mig?
Hittils har alla besiktningsmän varit svindryga när jag besiktat!
Dem surrar om saker som kardanaxlar, kamremmar och vinkelvolter....det är som latin i mina öron...eller kanske som latrin??? Jag vill inte veta massa tekniskt strunt, jag vill få ett: Ja det ser bra ut, eller: Nej skrota sattyget! Som sagt, hur mycket äckel den släpper ut genom avgasröret säger mig ingenting, huvudsaken är att den går igenom.

Bilar...hur kan man tycka sådant är kul...fattar inte...jag anser det vara ett nödvändigt ont! Et bekvämt sådant!

Fick förresten Sveriges utskällning i lördags när jag parkerade fel i ett bostadområde. En ful fisk skällde på mig i säker 5 minuter! Då tog jag till den berömda gås-tekniken, låt det rinna av , fast då blev han om än mer pisst-off. Galna karl, han skrek svordomar och hotade med polis.
Sanningen att säga är att jag blev så paff av hans påhopp att jag inte kunde komma på något syrligt att säga tillbaka! Detta skäms jag över nu i efterhand.....
Jävla moral-kuf.
Ta hand om dig själv i stället skalle-pär...jag blir så arg när jag tänker på hur trötta vissa personer framstår som!




Kommentarer
Postat av: Therese

Vi är nog mer lika än vi tror.. Jag blir också alldeles nervig av bilprovningen.
Fick också en utskällning av homosapiens modell äldre för några veckor sedan. När man ska cykla från J så svänger man ut och kör en liten snutt på en väldigt bred trottoar (undrar om det egentligen inte är cykelbana också?)innan man kommer ut på vägen. Då råkar det komma en gubbe som surt skäller på mig med det klassiska "detta är ingen cykelbana". Man blir så trött! Jag har inte dödat någon pensionär än och har inga planer på det heller!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback