Vasken

I går mitt i min koma, så bad min behagliga smabo mig om en liten uppgift. Att rensa vasken i köket.
Plikttrogen och hjälpsam som jag är masade jag mitt fejs upp från soffan, tog fram min verktygslåda, tog bort inslagsplasten och började jobba. Jag är ingen rutinerd hantverkare men jag fickk ändå bort skruven som låser ett av plaströren till vasken.
Det gottiga som täppte till luktade lite som rådjursinälvor som legat i solen i en vecka på högsommaren.
När jag skulle skruva tillbakavasken, så vill ejag vara säker på att den satt oprdentligt så jag skruvade av hela min manskraft.
"KNAK!"
Så sprak gängorna där skruven skulle sitta.

Panik

Jag slänger ut allt under vasken för att komm åt röret. Där förbannar jag de tidigare ägrana som löst alla rör-problem med den enkla tekniken "Eltejp" alla jävla rörhelvetten var ju för fan fasttejpade. Det fattar väl varenda person med könshår att det inte håller. När jag förökte trassla fast det ena röret, då lossnade det andra med.

Dubbelpanik

Jag tänkte slänga mig på luren och fråga de förra lägenhets-ägarna om man kunde laga köttsår från en yxa med eltejp också, och att de nog skulle bli varse det inom en avsevärd tidsrymd.
Men i stället samlade jag min trasig ( och sjuka) själ, och rinde Mrtin, fastighetsskötaren.
Han kom på 2 röda och tittade suckande på rören, eller dte som var kvar av rören!
-Ja du, suckade han. Hade föräkringsbolaget sett detta, hade du haft en självrisk på 200.000....

Trippelpanik i kvadrat!

Jag skyllde över allt på de som ägde lägenheten före mig, allt var deras fel, jag skyllde även tsunami katastrofen, tjernobyl & Andra världskriget på dem när jag ändå var på G!
Han gjorde en tillfällig lösning, och kommer igen på måndag. De delar han skulle ha tillverkades tydligen inte längre, så han skulle sno nått från någon penjis som förmodligen inte märker något!

Fan så det kan bli, på ens sjuka dag och allt!



Kommentarer
Postat av: Therese

Hur kunde Sandra ens komma på tanken att be dig rensa vasken? Om det finns någon mer som är i samma liga som Blund då det gäller hantverkande så är det väl du?

Postat av: Frallan

Jag skulle vilja se dig din hobby-5-enist, laga något överhuvudtaget...haha!

2006-01-30 @ 08:02:46
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback