Rapper in da town

I går fann jag mig till rätta framför datorn och skapade ett litet verk!
Det blev en radio-sketch på rim, och handlar om ex.baronen Jarl Von Röd.
Hur han gick från rik till fattig, och förlorade allt!
Den blev faktsikt ganska bra, fast lite löjlig....men gör sig nog bra i etern!

Jag tänkte mig att den skulle vara med på mitt & Chriz "rap-projekt"
En samling låtar där han gjort musiken och jag skrivit knasiga texter och markoolio-rapar!!
Vi har gjort 7 låtar, och nu tänkte jag kolla om inte denna radio-sketch kunde få ett bonus spår!
Efter att vi släppt skivan blir vi givetvis kända och förmögna!

I dag skall vi till Balltorp för att leta lägenhet! Eller leta, vi vet ju vart den ligger...men det är visning!
Det hade ju varit guld att bo så nära jobbet!

Min stjärtmuskulatur är i ömmaste laget, efter innebandyn i söndags!
Jag behöver nog en hemorojd-sittring snart!

Kommentarer
Postat av: Therese

SKA NI FLYTTA TILL BALLTORP!!! VAD I H-VETE HÅLLER NI PÅ MED???

2006-01-19 @ 09:40:05
Postat av: Frallan

PRATA INTE SÅ HÖGT JAG FÅR ONT I MITT ÖRONBROSK!
Balltorp is the shit, det är där alla vill bo!

Postat av: Sanna

Nämen Fralle, du fattar väl själv att du inte kan bo i Balltorp?! Du bor ju nära jobbet redan nu..
Vad tänker ni med?

2006-01-19 @ 09:51:13
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Therese

Tack Sanna! Vet Sandra om att du kollar på lägenheter i Balltorp? Om hon gör det, vad har du drogat henne med då för att du skulle få henens godkännande?

2006-01-19 @ 10:03:48
Postat av: Frallan

Men för helvette kvinnodrägg...
Det är ju knappast JAG som bokat in mig på visning..jag bokar/planerar sällan något!
Sanna: Lindome - Balltorp....?Det är väl en bit?

2006-01-19 @ 10:09:22
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag trodde du bodde i Mölndal?
Jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att du skulle vara en kille som flyttar till Balltorp. Jag vet vad jag talar om, INGEN vill bo i det torpet...

2006-01-19 @ 10:20:02
URL: http://sannalivsnjutarwe.blogg.se
Postat av: Therese

Låter som om jag måste ta ett snack med Sandra! vad har hänt? varför vill ni flytta dit Jonas? SNälla svara mig!!

2006-01-19 @ 10:30:36
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Balltorp

Dte är väl inget fel på Balltorp, måmnga högt upsatta råkar faktiskt bi i Balltorp!
Sandra pluggar & jag har nära till jobb...
Varför inte??
Sanna: Hur ser en typisk balltorpsbo ut då??
Hängbuk, flint & svettig?

2006-01-19 @ 10:50:57
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: sanna

Jag har inte sagt något om typiska balltorpsbo, men jag vet ju hur Balltorp är. Allvarligt, hur gammal är du? 45 år och "medtvingad" till nya äventyr...Balltorp!!

2006-01-19 @ 11:05:49
Postat av: Balltorp

ÄH...gnällo..
Jag har inget emot att bo där alls,
Det finns bra områden i balltorp, folk har så mycket fördomar!

2006-01-19 @ 11:17:34
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag är så trött på folk som tror att andra bara har fördomar så fort man säger något om något.
Mina fördomar grundar sig i tristess, Balltorp är LÅÅÅÅÅÅÅNNNGGT från stan och är tråkigt. Kan du inte flytta dit när du är 40 istället? Allvarligt!Fralle, jag är rädd att du kommer ångra dig, leva livet när du är 45 istället, den dagen du vaknar upp och inser att du faktiskt inte gjorde det i din ungdom, för då bodde du i Balltorp...sorry baby, men det är för DIN skull!!

2006-01-19 @ 11:39:23
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Therese

Instämmer helt med Sanna! Ni är bara 23!!! Ni behöver inte flytta till Balltorp!!!!!!!! Än!! När ni är 30 får ni göra det om ni vill!!

2006-01-19 @ 12:47:32
Postat av: Frallan

Men snälla!
Tror ni verkligen att ni är idealet för hur man vill/ska leva....jag uppskattar dock er fria tanke, trots att den inte är så genomtänkt, men gör till slut det jag känner känns rätt!!
Therese, det känns som om du minst av alla bör berätta hur vi skall leva och varför!
sedan har vi ju inte köpt något, men begreppet "se efter andra möjligheter" kanske saknas i eran handbok om det perfekta livet!
Dessutom om kartan stämmer, ligger väl balltorp en mil närmare stan än Lindome!

2006-01-19 @ 12:53:11
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Men snälla Fralle, shit vad du är barnslig! Kan du inte ta lite kritik eller åsikter.
Har jag och Therese sagt något om att vi lever pefekta liv eller?!!??
Jag är verkligen inget ideal för hur man ska leva, har aldrig ens nyst något om det heller för den delen, men jag tycker FORTFARANDE att det är patetiskt att flytta till Balltorp.
Du får titta efter vilka möjligheter du vill, du blir säkert jätte lycklig! Nu ska jag hålla käft!

2006-01-19 @ 13:08:03
Postat av: Therese

Ojdå, nu har det gått lite överstyr här.... Ber om ursäkt om mina inlägg orsakat förargelse. Tydligen drev vi alla det lite för långt. Nu stryker vi ett streck och börjar med något annat inlägg.

2006-01-19 @ 13:10:55
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: Frallan

Förlåt min bitskhet, har haft en jävlig saggig dag i dag på alla fronter..........det lät kanske lite onödigt hårt nu när jag såg inlägget!
Sanna jag tycker inte du sak hålla käft...

2006-01-19 @ 13:17:23
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sandra

Therese: Här visar tydligen folk sitt rätta jag!!
Det låter som det du skriver är väldigt genomtänkt!

Vad jag och Jonas väljer att bo eller att göra med vårt liv är inget som varken du eller någon annan behöver lägga dig i!
Otroligt fjantigt inlägg måste jag säga!

Sanna: Du har nog väldigt långt kvar innan du känner den rätta Fralle!

2006-01-19 @ 15:57:42
Postat av: Sanna

Sandra: Det tro jag säkert att jag har! Ta det lugnt!! Ta livet med en klackspark!!

2006-01-20 @ 02:30:19
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Sanna

Fralle: Jag skulle aldrig tillåta att min prins skrev en så otrevlig kommentar. Herregud!! Menade inget illa!!

2006-01-20 @ 02:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback