Mina cash..

Nu sitter jag lite i klistret!

Jag har den försmädliga oturen att behöva fira av 1 st Julafton & 1 st Sambo-födelsedag inom den bistra tidsramen av 5 dagar! Det låter kul, ja inte för min börs. Däri gråter malen.
Och dessutom skal jag på återbesök hos Plågis(tandläkarn) som skall gå loss på mina tandhalsar.
plågis är känd för sina fläskiga räkningar!
Vad gör man om man inte har pengar efter man lagat hål, fixar dem tillbaka hålet då eller?
Typ, trycker marchmallows mot tanden tills emaljen ger sig.

Min tandhygienist heter Bertha...giiiiiii....hon låter rysk, hårig och plockar med störtsa säkerhet tandsten med syl & hammare!
Detta blir en dyr historia, jag får göra som farmor under kriget, hon la korv på mackan och för varje tugga så flyttade hon fram korven, när mackan var slut puttade hon korven i handen och tog sista tuggan av mackan och lade korven tillbaka i kylen igen!
Det var hårda tider i krigets Finland.
Hade jag bara varit lite mer påtänkt då, hade jag fajtats för dig farmor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback