Lojal

Jag är en lojal kämpe…

Jobbar trots en kraftig förkylning som täpper till kranen.
Pratar trots att jag inte orkar…
Dreglar på papperna trots att jag försöker att låta bli.
Jag är nasal & hes, men som jag sagt förut…jag är en nyttig kompetens för företaget, och låter inte sjukdom stå i vägen för relationen mellan mig och min arbetsgivare!

**Bullshit***

Jag var på Eines gudsförgätna 25-års fest i Kikåz i Lördags.
Löken hade stått i flera timmar och gjort smörgåstårtor, som smakade mer än mumma! Tyvärr hade Eine beställt fel tårtor, men efter lite övertalning gick vi skaldjurshatare med på att käka lite kräftstjärtar ändå. Efter några öl, sket vi fullständigt i vad vi hävde i oss.
Det pratades fyllor, Eines Jimmy-Jansson-Frilla och Frölunda hockey i massor.
Partyhöjaren Fralle, jag själv, briljerade med att inbringa den mest åtråvärda presenten i form av en alkohol-mätare. Alla slogs om vem som var fullast, men vi konstaterade ganska omgående att Rangmars syster var svår att slå. Kvinnan behövde inte dricka ett glas vin förrän mätaren blinkade rött och skrek ”Red alert” med ihålig robotröst!

Jag hade pga sjukdom inte tänkt dricka något förts, men oj så fel det blev. Redan när jag lämnade bilen hos morsan, frestade hon förföriskt med en vodka-drink, och svagsinnad som jag är, slafsade jag i mig det gottiga utan skrupler! Sen blev det bara värre.
Som trenden sig faller, så vägrade jag utgång och stack hem med Ramströms tjej. Alltså hem till Ramströms morsa, där nästa kalas väntade då min farbror fyllde lastgammalt! Jag kände att min arma sjuka kropp inte skulle orka en krogkö och ännu mer gott-vatten.
Det var en trevlig kväll med mycket snack och många Öl.

I dag är det måndag…och jag är lojal…fortfarande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback