Idrottsgalan!

Idrottsgalan, denna pretto-tillställning för ”de bästa i dag” och blästrade föredettingar!

Tomas Brolin, gudbevars, tråkigare människa och en mer lik, Inga-Gill får man leta efter!
Jag vet inte om det är så, att de flesta hatar att älska honom….man kan ju inte  ”bara” hata honom, man har ju trots allt kvar det magiska från VM 94!
Fast det är längesedan nu, och dem vann ju inte guld direkt! Älska att hata blir bra!
Gå på ”Årets kock” i stället Brolin!

Jideh var kungligt skön, speciellt när han i den bästa komiska anda dunkade ”Brolin”  på ryggen precis när han drack vatten!
Haha…

En kille som jag tyckte gav lite mänsklighet till galan är Yannick Tregaro. Vilken underbar människa så fylld av värme och mänsklighet. Det är något som saknas i Idrottssverige i dag. Se på robotar som Mellberg, och ja, hela Landslaget i fotboll till exempel. Dom är så rädda för att säga fel, att allt dom säger låter som hämtat ur en krystad handbok för tafflighet.
Vad är problemet med fotbollspelare, varför kan de ha hur mycket karisma och känslor på planen men agera som en jävla fikonbuske i TV???
Skärpning, ni sparkar boll för fan, ni är ju inte direkt krigsförare!

Och Tony Richardsson, vann Jerringpriset.
Jag kan ju inte säga att jag följt Richardsson slaviskt under säsongen.
Jag har nog som de flesta andra sett klipp från sportspegeln, men han var ju otroligt bra på scen, och lite avslappnad så han kunde gärna få vinna priset!
Bättre det än Zlatan som inte ens var där (heller) och som har medieträning som en säck cement!
Då går dalmasen mer hem tycker jag!

I kväll skall jag se lite Frölunda Hockey, det brukar vara kul!!!
Bara sport, bara massor utav sport!

Kommentarer
Postat av: Einemark

Jag har skitigt på Yannick Tregaro´s toalett och varit jättenära att krocka när jag har kört hans bil =) Sug på den :-D

Rickardsson är kung! Han är lika bra som Stenmark och Borg i sin sport! 62% av rösterna säger allt! Ingen annan var i närheten!

Fan vad jag störde mig på att dom visade samma Zlatan-mål med norsk kommentator typ 6 gånger under hela programmet...

Sedan heter han väl inte Slaaaatan heller?? *megasvenskt uttal*

Postat av: Therese

Själv hann jag bara se de sista 20 min av detta program igår. Resten av tiden spenderade jag på flyget. Och varför blir det alltid så att jag blir avsläppt sist av taxin från flyget fast jag bor mest centralt? Söker förklaring på detta...

2006-01-17 @ 10:40:48
Postat av: Fralle -

Bara för att du inte kommit upp dig så pass att företaget bokar dig en egen taxi!
Jag behöver väl inte tillägga vem som har dessa förmåner!

2006-01-17 @ 10:43:23
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Vet du om att jag ÄLSKAR Frölunda! Jag älskar matcherna, åhhhhh nu längtar jag hem..

2006-01-17 @ 11:06:44
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se
Postat av: Therese

Det är ju så väldigt galmoröst att åka flygtaxi från Karlstad flygplats in till stan jonas... Sedan när man är framme så lämnar man fram sin lilla gula kupong och hoppar. Ur.. Projektanställda har ju inga sådana där flashiga förmåner som taxikort...

2006-01-17 @ 11:08:32
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: beatrice

Fy för alla slags galor! Särskilt idrottsgalor. Jag tål inte att titta på skiten.

2006-01-18 @ 11:50:20
URL: http://beatrice.blogg.se
Postat av: Fralle -

Hoppas ingen tvingar dig Beatrice!

2006-01-18 @ 12:31:29
URL: http://fralle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback