Schlagerfest!

3 saker jag inte vill göra en Måndagsmorgon:

1. Gå upp ur sängen
2. Gå upp ur sängen
3. Gå upp ur sängen

Sängen är helig alla mornar…

Melodifestivalens första deltävling har märkt oss i helgen.
Som vanligt samlade släkt & vänner för att enligt tradition, rösta & döma!
Jag hade nästan rätt!

Min tipsrad:
Globen:
Andreas Johnsson
Linda Bengtzing
2.a chans:
Bäcklund & Graaf ( för facit, byt Graaf mot EBB)

Graafs låt var riktigt skön, jag blev så förvånad att hon kunde sjunga att bara det nästan gjorde henne förtjänt att gå vidare!
Lindas låt, ja vad ska man säga, schlager går hem i stugorna!
Bäcklunds låt var fräck, och häftig scenografi…men varför såg han ut som Gustav Vasa utan skägg?
Johnsson levererade en bra låt i lyxförpackning med ny frilla.

Sedan kom EBB till andra chansen, och Hannah kom bara 7:a.
Katastrof…
Skicka EBB till Finalen med Åbergs pensjis-borsts-musch och Klasses alkisnäsa, det blir säkert bra…då emigrerar jag till ”Lattvia”.
Det heter kameleont, inte Kamel-i-ont!
Förresten Åberg, din senaste sällskapsresa var skitdålig…HA!

Måtte svenska folket komma till sans och inse att vi inte kan skicka vad skit som helst till Aten!

Utöver det, så var det mycket snack om Lena PH…och huruvida hennes skämt gick hem eller ej!
Lena PH är en torr liten självcentrerad varelse, och det blir vad man får när man väljer hnne som programledare!
Hon är bättre på krogshow, men när hon inte sjunger är hon en gansa sorglig historia.
Men det visste jag redan innan deltävlingen i Leksand, det kanske var lättare att smälta då!
Jag brydde mig inte så mycket om Lena!
Det var kul dock att hennes mickstativ hängde med systemet-påse och ”fylleringde” på hennes porttelefon!
Saknade Tornving!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback