Shish Käbab din jävel

Jag och herrarna på säljavdelningen, även kallad crem de la créme, alltså vi som borstar ner smulor på golvet, dricker ohälsosamt mycket kaffe, skrattar åt torra ordvitsar och ignorerar lagerpersonalen, vi kungarna i baren, hygiensikt fulländade underverk som låter städpersonalen knyta våra skor....har haft en intressant diskussion.

Frågan gällde, heter det keeebab, med långt e, eller kebab som pizzabagaren säger.
Jag som är så finkulturell säger nog kebab. Däremot sticker jag ofta ut haka och säger kaaaviar ( det första at låångt, och det andra väldigt kort).

Julaftnar i all ära, men i dag är det Isaks dag. Grattis alla ni 3 personer där i landet som begåvats med det namnet!

Veckan ser hektisk ut, som sig bör så här års, min tvålfagra sambo fyller år på torsdag vilket innebär att den borgh/johanssonska släkten drabbar samman i fest, vin och sång.
Utmärkt tillfälle att fiska svärfar på lite biltips, måste fylla på servo-olja tror jag, ratten tjuter så anskrämligt utan.

På fredag blir jag utkörd på gatan, då Sandras intellektuella grupp av pedagoger kommer hem på grupp-träff. Då tänkte jag beröva Einemark på hans julefrid och kanske utmana i en bowlingmatch?

Lördag: är det lilljulafton, då komer Tessan kl 05,30 på morgonen för att förbereda grisens bakstjärt i senap och kryddor. För att sedan sluta upp med den "inre kretsen" för en form av för-firandet av Jesu födelse. Jalle, Martin, Anna & Josse hopaps vi givetvis också skall knyta an till lill-julafton i fråga!

Söndag: Julafton hemma hos morsan. Förhoppningsvis får jag ligga i soffan hela dagen som jag vill.

Kom i håg, det var Ni som sa det, det var era ord...inte mina!
( Ur Nisse Hult..haha)

Nä nu kallar arbetet!
Puss och kram och nyp i framstjärten

Kommentarer
Postat av: Anna Tholinsson

Här ska inte liggas i någon jefla soffa, du ska ut och agera Tomtefar i år ska du veta!

Postat av: Therese

Jag kommer!!!! Jag ska tjuvträna på griljering redan idag!! I år kommer det nog bli den bästa någonsin... Vilket år i ordningen är det som du och jag har lill-julafton? Vi är ju de enda som varit med alla gånger. SHit!!! Kom på att jag inte fixat några bingolotter!!!!

2006-12-20 @ 08:59:09
URL: http://kdchicks.blogg.se
Postat av: S@ndr@

Ska vi inte skita i bingolotto i år???

2006-12-20 @ 16:51:30
Postat av: Pappa Brun

Nu har jag också briljerat i griljering.. Förövrigt heter det kabbab :)

2006-12-21 @ 01:52:03
URL: http://enbrun.blogg.se
Postat av: Therese

Jo, det kan vi göra Sandra.. Vi hinner ju liksom aldrig spela klart ändå.. Vi kanske ska spela spel istället.. Typ "vem får sista ordet" igen, gick ju bra sist..

2006-12-21 @ 09:38:14
URL: http://kdchicks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback