Observera mera!

Hej!

( oj, jag har nog aldrig börjat et inlägg med en artighetsfras förut)

Var och handlade på anrika Ica Kvantum, Lindome-City!
Jag startade där en klubb med mig själv som heter "observera-mera"
Jag observerade saker som annars går mig omärkt förbi..

tex: Osten.
Det fanns när jag gjorde en överslagsräkning, 500 ostsorter att välja mellan, när det i själva verket endast behövs 2. Stark-Ost & Smaklös-ost! ( Okejdå, rivost kanske kan platsa in då)
Ett lysande exempel är potatisen på samma kvantum, där finns
*Röd potatis
*Vanlig potatis

En annan sak jag observerade var pojkvaskern bakom mig i kön till kassan. Han hade en hel varukorg full med panpizza, micro-pajer och annat nördigt! Jag hoppas för hans moder skull att han ska bjussa killarna på bygget en lunch, för är det hans matvaror så borde automatiskt lite smörj ingå
(tex: Killen:Jag ska ha dessa pajerna
Kassa-tanten: Japp då blire 99,50, och så fram med fingrarna (killen får ett rapp med en slickepott i trä)
Inte för att jag vill döma, men det är faktiskt ganska dåligt att äta samma sorts färdigmat i flera veckor ( mamma höjer ett varningens finger)

Sedan var det en tant som ställde sig i fel kö till posten, hon ställde sig i matvarukön som var lååååång, jag såg allt och kunde sagt till henne. Men klubben tillåter endast "observera", hade jag ingripit så hade jag sparkats ur med buller och fläsk!
Men det var roligt att se tantens reaktion när hon fick ställa sig i en ny kö....som var lååång!
haha

Obervera mera!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kunde du inte göra ett undantag och säga till kvinnan??! Dumgök!!

Postat av: Frallan

Du fattar inte hur hårda dom e i klubben, ett fel är ett fel för mycket.
I bland bara måste man Sanna....och lite får hon skulla sig själv, det fanns en stor fet skylt där det stod: "postkö" som inte gick att missa.
(eller tydligen gick det)
Dte är som när man kommer fel dag till tandläkaren eller vad som helst....

2006-04-12 @ 07:58:53
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Sanna

Ni kommer väl få extremt nära till en annan Ica Kvantum när ni flyttat?? Där älskar jag att handla.

By the way, ostar är bra. Ostar är gott och dom behövs.

2006-04-12 @ 09:27:45
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback