Substitut

Tanken är ju att inte bara klaga...

Utan också försöka sträcka ut en hand åt de som har de svårt med nikotinet.

I stället för snus...

Det bästa är hushållpapper, knyckla i hop en bit. Tilsätt lite vatten och ha den under läppen.
det näst bästa är TE. Gör dina egna små "snus"-påsar av TE-påsar. ( huruvida detta är hälsosamt eller inte har jag ingen aning om)

Det finns ju även förslag för de som gått in i en mer "kris-artad" fas i sitt sluta-snusa-omlopp. Det finns att köpa nikotinfri snus ( smakar apa) det finns även nikotin-gummin( för mun, smakar apa) det finns också inhalator( smakar jätte-apa). Äh, ta lite blomjord under läppen, slå till dig själv en fläskläpp och gnid ögonen med lök så kommer du inte att tänka på nikotonet på en stund.

Gör roliga saker. Spela bowling, pussas lite med er bättre hälft, har ni ingen bättre hälft köp en hund. Jag har både en bättre hälft och hund, jag har det ganska bra ändå...
Just så...positiva tankar.
Som i Mary poppins, & Peter Pan & i alla porrisar! ( Nä skojja bara, är rå-femenist)
Tänk hur mycket MONNÄÄ...ni kommer att spara. Jag inkasserar gladerligen 37,50:- glada bagare om dagen. För dom kan jag köpa.....köpa...**suck**...BUUUUUHUUUU...jag vill snusa.
( i bland kommer det tilbaka till en, då kan man räkna ut hur mycket skatt man betalar på ett år för att komma tillbaka till den grå vardagen igen)

Tjolahopp!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback