Kratesparkat barn!

Vid hela Helges höga hårfäste, det snöar i Mölndals-City!
…och dessutom blir det inte slask så fort de små flingorna tar mark.
Snart nyår, och i vanlig ordning vet jag inte vad som skall göras.
Följande alternativ finns:
  • Säga upp bekantskapen med samtliga nära & kära, sätta mig på en allmän parkbänk och supa mig snorfull.
  • Ta ett plan till Tibet och besöka munkarna, omskära mig och piska mig fri från synd med den heliga graal!
  • Ringa upp en kamrat i Mölnlycke och avnjuta en middag i goda vänner lag med sambo & allt!
Hmmmm….
I dag är det värnlösa barnens dag! Det låter som barn som inte kan försvara sig mot en välriktad karatespark!? ( Det är väl inte så konstig iofs)
Hela Grejen med barn är väl att de är lite försvarslösa & sårbara!
Vad är ett värnlöst barn, eller ännu värre som det hette innan, menlöst barn?
Skall man fira det eller skall man uppmärksamma det?
Vet ett värnlöst barn om att det är just värnlöst.
Vilken soppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback